Till startsida
Göteborgs universitet
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Louise Marryat

Louise Marryat är forskarassistent inom naturliga experiment vid Farr Institute. Hon arbetar för närvarande inom projektet CSO/MRC Scottish Collaboration for Public Health Research and Policy (översta forskningsenhetens/medicinska forskningsrådets skotska samarbete för forskning och policy rörande folkhälsan) vid Edinburghs universitet i Storbritannien. Hon är även Honorary Research Fellow vid Institute of Health vid Glasgows universitet. Louise har en doktorsexamen i psykologisk medicin från Glasgows universitet, en masterexamen i forskningsmetoder från Durhams universitet, och en kandidatexamen på honours-nivå i politik och sociologi, också från Durhams universitet. Louise leder projektet Child Mental Health in Education som inbegriper att arbeta med Glasgow City Council Education Services för att samla in longitudinella data rörande psykisk hälsa för alla barn i skolor finansierade av lokala myndigheter, vid åldrarna 4, 7, 10, 12 och 14. Louise arbetade tidigare på utvärderingar av föräldraskapsprogrammet Triple P respektive pilotprogrammet Family Nurse Partnership. Hon tillbringade även flera år som forskare verksam inom studien ”Growing Up in Scotland”, som är Skottlands födelsekohort-studie. Hennes forskningsintressen kretsar kring utvecklingen av psykisk hälsa hos barn och mödrar och användningen av longitudinella länkade data.

Publikationer

2017

Marryat, L., Thompson, L, & Wilson, P. (2017). No evidence of whole population mental health impact of the Triple P parenting programme: findings from a routine dataset. BMC Pediatrics, 17, 40.

2016

Levin, D., Marryat, L., Cole, T.J., McColl, J., Harjunmaa, U., Ashorn, P., & Wright, C. (2016). Fit to WHO weight standard of European infants over time. Archives of Disease in Childhood, 101, 455-460.

2015

Barry, S.J., Marryat, L., Thompson, L., Ellaway, A., White, J., McClung, M., & Wilson, P. (2015). Mapping area variability in social and behavioural difficulties among Glasgow pre-schoolers: linkage of a survey of pre-school staff with routine monitoring data. Child: Care, Health and Development, 41, 853-864.

Marryat, L., Thompson, L., Minnis, H., & Wilson, P. (2015). Exploring the social, emotional and behavioural development of preschool children: is Glasgow different? International Journal for Equity in Health, 14, 3.

2014

Marryat, L.J., Thompson, L., Minnis, H., & Wilson, P. (2014). Associations between social isolation pro-social behaviour and emotional development in pre-school aged children: a population based survey of kindergarten staff. BMC Psychology, 2, 44.

 

Kontaktinformation

Louise Marryat

Sidansvarig: Anna Spyrou|Sidan uppdaterades: 2017-03-07
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?